Učenici 1g. razreda Gimnazije Pula posjetili su Udrugu i uspješno položili ispit iz hrvatskog znakovnog jezika

29.05. 2017.   učenici 1g razreda Gimnazije Pula u kojem pohađa učenik oštećena sluha (Antonio Žgomba), uspješno su položili ispit iz hrvatskog znakovnog jezika.

Antonio Žgomba prati nastavu uz svoju asistenticu tumačicu/prevoditeljicu HZJ zaposlenu preko projekta “Tumač znakovnog jezika- podrška u prevladavanju komunikacijske barijere”. Projekt je financiran iz državnog proračuna, Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.

Tečaj hrvatskog znakovnog jezika financiran je iz projekta “Unapređenje kvalitete življenja osoba s invaliditetom” koji je odobrio Grad Pula iz proračuna za 2017. godinu koji je namijenjen udrugama koje provode projekte na području grada Pule i okolice.

Prenosimo članak Gimnazije Pula

U ponedjeljak, 29. svibnja, 13 učenika 1.g razreda, u pratnji ravnateljice Branke Antunović-Piton, knjižničarke Ivane Petrinić i prevoditeljice Tatjane Vodnik, posjetilo je Udrugu gluhih i nagluhih osoba, gdje su uspješno položili ispit iz hrvatskog znakovnog jezika.

Antonio Žgomba, učenik 1.g razreda, ne čuje od rođenja. Kako je prilikom integracije gluhog učenika u početku često problem komunikacija, a posebnu pažnju treba posvetiti socijalizaciji, tijekom protekle godine u školskoj je knjižnici svakog ponedjeljka organizirano dobrovoljno druženje zainteresiranih učenika 1.g razreda s Antonijem. Čujući učenici ovladali su osnovama znakovnog jezika te se upoznali s kulturom Gluhih, koja se razlikuje od kulture i jezika čujućih, međutim ima i mnoge zajedničke dodirne točke.

Najvažnije od svega – učenici su se imali prilike bolje upoznati s Antonijem, kao i on s njima, te uvidjeti da dijele slične hobije i interese. Budući da u sportu ne postoje prepreke koje bi ograničavale gluhe osobe, Antonio je, među ostalim, podijelio s prijateljima iz razreda svoju strast prema plivanju, sportu koji trenira od svoje 7. godine i u kojem je jako uspješan. Svakoga jutra Antonio ustaje dva sata prije početka nastave kako bi odradio jutarnji trening, a trenira i poslijepodne. Uz sve to, uspijeva odraditi i sve nastavne obaveze kao i njegovi prijatelji iz razreda. Upravo se, zajedno sa sestrom Natali, maturanticom naše škole, intenzivno priprema za olimpijadu, koja će se od 18. do 30. lipnja održavati u Turskoj. Želimo im puno sreće!

Iako na to imaju zakonsko pravo, mnogi Gluhi nemaju mogućnosti obrazovanja na svom prirodnom, materinjem znakovnom jeziku te se većina djece potiče na učenje i korištenje govornog jezika. U hrvatskim redovnim školama (prema podacima iz 2016. godine) školuje se 500 gluhe djece, no mnogi nemaju podršku prevoditelja te ne mogu pohađati redovni odgojno-obrazovni program.

Naš Antonio ima sreću jer mu veliku potporu, pomoć i podršku u nastavnom procesu osigurava njegova prevoditeljica – stručna komunikacijska posrednica Tatjana Vodnik, koja je kao dijete gluhih roditelja izvorni govornik znakovnog jezika. Tatjana je pohvalila cijeli 1.g razred te istaknula kako je Antonio imao sreće da mu dopadne baš taj razred.

Važno je naglasiti da nastavnici koji su svjesni jezičnih teškoća gluhe djece mogu pomoći kada se tijekom ispitivanja Antonija fokusiraju na njegovo znanje, no ne smanjuju ocjenu ukoliko izražavanje na hrvatskom jeziku, koji je Antoniju isto kao nama bilo koji strani jezik, nije na razini čujućih učenika.

Druženje s Antonijem nastavlja se i iduće godine – ponedjeljkom 1. sat, a dana 28. rujna obilježit ćemo Međunarodni dan gluhih osoba, čiji je cilj podići svijest o specifičnim problemima i potrebama Gluhih, što je jedna od temeljnih pretpostavki za poboljšavanje njihova položaja u društvu.”

http://www.gimnazija-pula.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1562&mshow=290#mod_news